Prvi rezultati u teretani

25.04.2024

Vreme koje je potrebno da postignete određene rezultate u fitnesu zavisi od vaših ciljeva. Ako želite unaprediti snagu, izdržljivost ili smanjiti težinu, prilagodite svoj plan vežbanja i ishrane prema tim ciljevima. Važno je očekivati postepene promene i biti dosledan u naporima.

Vaš trenutni nivo fizičke forme i vrsta treninga koju odaberete igraju ključnu ulogu u postizanju fitnes ciljeva. Početnici često brže vide poboljšanja u formi jer se telo adaptira na nove napore. Međutim, priprema za specifične događaje, poput trčanja maratona, zahteva dugotrajniji i intenzivniji trening. Individualni faktori, poput genetike i doslednosti u vežbanju, takođe igraju ulogu u vremenu potrebnom za postizanje ciljeva.

Da, pravilnim vežbanjem možete osetiti benefite već nakon nekoliko nedelja, kao što je smanjeno zamaranje pri penjanju stepenicama. Za one koji nisu vežbali dugi niz godina, prvi značajni rezultati obično se vide nakon otprilike dva meseca redovnog treninga. Kontinuiranim vežbanjem, primetne promene u zdravlju i fitnesu postaju uočljive nakon šest nedelja, a značajan napredak može se videti nakon tri do četiri meseca. Doslednost je ključna za dugoročni uspeh.

Tačno je da redovno vežbanje, posebno uz visokointenzivne treninge poput HIIT-a, može ubrzati postizanje rezultata. Vežbe koje angažuju više mišićnih grupa, poput pliometrije, mogu doprineti bržem poboljšanju kondicije, izgradnji mišića i efikasnosti pokreta. Ključ uspeha je doslednost, a kombinacija jake volje, upornosti, ciljeva na duže staze i redovnih treninga može brzo dovesti do poboljšanja fizičke forme.

Auto teksta:
Dušan Petrović, Athletic’s Gym