Proteinski šejk kao dodatak ishrani ili zamena za obrok

22.05.2024

Šta su proteini

Proteini su veliki, kompleksni molekuli koji imaju ključnu ulogu u telu, bez kojih organizam ne bi mogao da funkcioniše svakodnevno. Oni su osnovna gradivna jedinica svakog tkiva u organizmu. Proteini ulaze u sastav svih mišića, kostiju, unutrašnjih i spoljašnjih organa. Zbog svega toga je veoma bitno da obezbedimo odgovarajuću količinu proteina.

Dnevni unos proteina

Dnevni unos proteina može da varira u zavisnosti od želja korisnika (mršavljenje, izgradnja mišića…), ali i njihove fizičke aktivnosti. Najčešće se savetuje unos od 2g po kilogramu telesne mase koji je sasvim dovoljan za normalno funkcionisanje i oporavak mišića.

Da stvar bude jasnija: za osobu od 75 kg telesne težine, potrebno je 150 g proteina dnevno.  Najčešća zabuna kod početnika je da im je potrebno da unesu 150g proteinskog praha dnevno, ne računajući protein iz osnovnih životnih namirnica poput jaja, mesa, ribe i mlečnih proizvoda.

Da li protein treba rastvarati samo u vodi?

Protein može da se rastvara sa vodom, ali i ne mora. Ukoliko volite mleko, protein možete mešati i sa mlekom. Razlika prilikom rastvaranja sa vodom i sa mlekom postoji. Ako protein rastvarate u vodi, on će delovati značajno brže nego ako ga rastvarate sa mlekom. To je zato što u mleku postoje masnoće i zbog toga se mnogo teže razgrađuje protein. Ako želite brži efekat proteina onda bi na početku trebalo da proteine uzimate sa vodom.

Da li može da bude zamena za obrok?

Proteinski šejk može da posluži kao zamena za neki manji obrok, odnosno užinu. Na primer ako ste završili određenu fizičku aktivnost (trčanje ili trening snage), a nemate vremena da pojedete normalan obrok, onda možete popiti protein koji će vam pomoći u prelaznom periodu do sledećeg celog obroka.

Protein (proteinski šejk) nikako ne smemo koristiti kao zamenu za doručak, ručak ili večeru, već isključivo kao užinu i dodatak ishrani.

Autor teksta:
Žarko Petrov, Athletic’s Gym