Prevencija povreda zglobova, tetiva i ligamenata u treningu snage

07.03.2024

Trening snage predstavlja najoptimalniji način za sticanje samopouzdanja, skladne i oblikovane figure, jer nam pomaže da ojačamo telo, izgradimo mišiće, popravimo držanje, kao i da se psihički rasteretimo od svakodnevnih problema.

Ono sto je “nužna” posledica ovakvog vida treninga je povreda mekih tkiva, najčešće tetiva i ligamenata. Ali da li je to baš tako?

Mnogi vežbači svoj trening započnu teškim vežbama, sa velikim kilažama i napornim serijama bez da se prethodno dobro zagreju i pripreme svoje telo izlaganju ozbiljnom fizičkom naporu. Pored toga, mnogi greše u pravilnom izvođenju vežbi što je najčešći uzrok povreda.

Kako to možemo da sprečimo?

1. Pre svake vežbe odraditi 1-2 serije zagrevanja pre samih radnih serija.

2. Pravilno izvođenje vežbi, odnosno pravilna tehnika kao ključan faktor.

3. Praviti dovoljno pauze između serija i vežbi.

4. Ukoliko osetite bol, odratiti deload nedelju, odnosno nedelju dana smanjiti opterećenja i intenzitet kako bi se telo oporavilo.

5. Ubaciti u svoj trening vežbe mobilnosti koje će poboljšati pokretljivost zglobova i smanjiti mogućnost za povredu, kao i istezanje nakon treninga koje može dodatno da rastereti same mišiće.

6. Korišćenje steznika za kolena, steznika za ručni zglob, i gurtni koji će smanjiti opterećenje na meko tkivo i rasteretiti napor.

7. Dovoljno hidratacije, nutritivno bogata ishrana i suplementacija preparatima na bazi glukozamina koji znatno pomažu u obnavljanju hrskavice i zglobova.

Autor teksta:
Milovanović Stefan, Athletic’s Gym