Prednosti hodanja

30.05.2024

Kada ste pod stresom ništa ne može da vas opusti kao duga šetnja, bilo u prirodi ili u gradu.
Hodanje određenim tempom uz zdravu ishranu može vam pomoći da smršate ili da održavate dobru formu.

Najbolje je da ovu aktivnost obavite rano ujutru, jer organizam tada najbolje reaguje. Nisu svi ljudi jutarnji tipovi, ali je činjenica da rano ustajanje ima svojih prednosti – imate više vremena da se opustite i radite stvari koje prijaju vašem telu.

Šetnja u trajanju od 40 minuta, tri puta nedeljno, trebalo bi da bude sastavni deo vaše brige o zdravlju, jer ćete na taj način poboljšati pamćenje i fizičku spremnost.

Ovo je najlakši i najprirodniji način za one koji žele da smršaju. Za dobar svakodnevni trening dovoljno je 10.000 koraka, što nije mnogo i nedostižno koliko se čini.

Brza šetnja od najmanje 40 minuta može sagoreti više masti nego trčanje. Tokom trčanja otkucaji srca su visoki i dovode do sagorevanja uglavnom šećera, dok su tokom hodanja otkucaji niži, pa telo koristi masti kao gorivo.

Hodanje podstiče proizvodnju hormona insulina koji razgrađuje šećere i sprečava dijabetes. Nekoliko istraživanja potvrđuje da brzi hod smanjuje rizik od razvoja dijabetesa tipa 2 udvostručujući porast osetljivosti na insulin, čak i kod ljudi koji imaju genetsku predispoziciju.

Brzo hodanje razvija i jača srčane mišiće i poboljšava cirkulaciju krvi, što je veoma bitno ukoliko imate kardiološke probleme.

Šetnja od najmanje 40 minuta brzim tempom oslobađa endorfin i serotonin, dva hormona koja su bitna za borbu protiv stresa.

Hodanje pomaže ljudima koji pate od anksioznosti, jer se na taj način oslobađaju stresa i opuštaju.

Pokušajte da šetate što češće i duže i ako je moguće prepešačite onih čuvenih 10.000 koraka dnevno. Međutim, ukoliko želite veću efikasnost, taj broj možete prepoloviti, ali brzinu povećati.

Autor teksta:
Mihajlo Ilić, Athletic’s Gym