Pliometrijiski trening

21.03.2024

Pliometrija, ili kako se često naziva, trening skočnosti, je zastupljen gotovo u svim sportskim granama i predstavlja vrlo bitan faktor. Takođe ovaj vid treninga je izuzetno koristan i za rekreativce. Pliometrijski trening ume biti veoma zahtevan i intenzivan, i ako se ne izvodi kako treba može doći i do povreda, tako da je bitno da znamo šta je pliometrija i čemu ona služi.

Šta je pliometrijski trening?

Pliometrijski trening ne predstavlja nikakvu inovaciju, već metod treninga u kom se mišić pre skraćenja dovodi u izduženo stanje. Iako su skokovi dominantno korišćene vežbe u pliometrijskom treningu, pokreti bacanja takođe su temelj pliometrijskih vežbi.

Čemu služi pliometrija?

Pliometrijske vežbe omogućavaju ispoljavanje veće mišićne sile u odnosu na obične uslove i to u najkraćem mogućem vremenu. One poboljšavaju eksplozivnost, utiču i poboljšavaju jačinu ligamenata i tetiva. U ovom treningu možemo ubaciti i koordinacijski složene vežbe koje će nam poboljšati agilnost.

Same vežbe zahtevaju aktivaciju velikih mišićnih grupa i veliki su potrošači energije, i u rekreativnom treniranju predstavljaju dobru podlogu za uvodni deo treninga uz naravno određen i isprogramiran intenzitet samih vežbi.

Autor teksta:
Nikola Ilić, Athletic’s Gym