Kako da izračunate svoju idealnu telesnu težinu

15.12.2023

Kada se upoznajem sa klijentom koji želi da počne da trenira, jedno od pitanja koje obično pitam je:
„Koliko biste želeli da promenite svoju težinu?“

Većina klijenata zastane, slegne ramenima i odgovori: „Nisam siguran, možda…“
Sada pogodite koliko težine žele da izgube.

Težina koju želite da dobijete ili izgubite ne mora da bude igra pogađanja. Postoji formula za preciznije izračunavanje vaše ciljne težine kako biste imali taj magični broj u glavi koji vas motiviše da dobro jedete i naporno trenirate.

Evo formule: Nemasna telesna masa/(1 – željena telesna mast %)

Vaša čista telesna masa je sve u vašem telu što nije masnoća: kosti, krv, mišići i organi.

Nemasna telesna masa = telesna težina – (telesna težina x trenutna telesna mast %)

Pokazaću vam to kroz jedan primer.

Aleksa ima 90kg i 25% telesne masti. To znači da je njegova čista telesna masa 68kg, a telesna mast 22kg. Dakle, koja bi trebala biti Aleksina idealna težina?
Pa to zaista zavisi od njega. Za većinu muškaraca, srednji dvocifreni procenat telesne masti od recimo 15% je ono što žele.

Evo važnog dela.

Pretpostavićemo da Aleksa neće izgubiti mišiće jer je pratio sve savete o kojima smo do sada pisali na blogu. Dakle, održavajući svoju nemasnu telesnu masu na 68kg, Aleksa bi trebalo da izgubi 10kg masti da bi dostigao željeni procenat telesne masti od 15%.
Njegova idealna težina je oko 80kg.

Evo kako izgleda izračunavanje idealne telesne težine:

68/(1 – 0,15) = 80

Da bi bili mršaviji, većina momaka bi trebalo da smrša mnogo više nego što misle. To je tačka gde dokazani plan podržan od strane nekog od naših trenera može uštedeti godine frustracije i nedostatka rezultata. Fokusiramo se na način razmišljanja, ishranu i vežbanje da bismo izgradili čvrste navike koje izdržavaju test vremena.

I promenite celu putanju svog zdravlja i vitalnosti na duži rok.

Za muškarce koji su umorni od sopstvenih izgovora (svi smo bili tamo) i znaju da moraju da naprave promenu, nudimo vam besplatan probni trening na nekoj od naših 5 lokacija.

Autor teksta:
Marko Nedeljković, profesor sporta i fizičkog vaspitanja