Benefiti grupnih treninga

26.01.2024

Koji su socijalni benefiti grupnih treninga?

Motivacija i podrška: Ponekad je teško ostati motivisan kada vežbate sami. Međutim, kada vežbate s drugima, lakše je zadržati fokus i gurati sebe dalje. Gledanje drugih kako se trude zajedno sa vama takođe može biti veliki podsticaj.

Sticanje prijatelja i socijalizacija: Časovi grupnog treninga su odličan način da upoznate nove ljude i steknete prijatelje. Vreme provedeno sa drugima koji dele vaše interese može vam pomoći da se osećate povezanim i podržanim. Takođe, uvek je zabavnije vežbati kada imate nekoga sa kim možete razgovarati tokom pauza.

Osećaj zajednice: U današnjem svetu, lako je osećati se izolovanim i usamljenim. Međutim, kada ste deo grupnog treninga, iznenada imate grupu ljudi koja radi na istom cilju. To može pružiti izuzetnu motivaciju.

Fizički benefiti grupnog vežbanja

Pomaže vam da sagorite više kalorija: Istraživanja su pokazala da ljudi koji redovno posećuju časove grupnog treninga postižu bolje rezultate u kondiciji i prosečno sagorevaju više kalorija od onih koji vežbaju sami. To je važna stavka, jer sagorevanje kalorija kroz aktivno vežbanje pomaže održavanju telesne mase i doprinosi postizanju ciljeva mršavljenja i smanjenja masnoće.

Poboljšava kardiovaskularnu kondiciju: Časovi grupnog treninga koji uključuju kardio vežbe mogu poboljšati zdravlje srca. Vežbanjem povećavate puls, što učvršćuje srčani mišić i omogućava da bolje pumpa krv po telu. Kao rezultat toga, smanjuje se krvni pritisak i rizik od srčanih bolesti.

Povećava nivo energije: Ako se osećate umorno i iscrpljeno, grupni trening može biti upravo ono što vam treba. Vežbanjem telo oslobađa endorfine, hormone koji vam podižu raspoloženje. Kao rezultat toga, ne samo da ćete imati više energije tokom časa, već ćete možda primetiti i da vam se nivo energije povećao tokom celog dana.

Izgrađuje snagu mišića i izdržljivost: Osim kardiovaskularnih koristi, mnogi časovi grupnog treninga takođe pomažu u izgradnji mišićne snage. Ovo je posebno korisno kako starimo, jer se mišićna masa prirodno smanjuje sa godinama. Grupnim treningom možete usporiti ovaj proces i očuvati mišićnu masu za godine koje dolaze.

Mentalni benefiti grupnog vežbanja

Pravilno strukturisan trening: Jedna od prednosti grupnog vežbanja je što smanjuje brigu oko samostalnog vežbanja ili pokušaja da se vežba na siguran i efikasan način. Instruktor će voditi čas kroz raznovrsne vežbe koje ciljaju sve glavne mišićne grupe. Takođe ćete isprobati nove pokrete i rutine, što može očuvati osećaj zadovoljstva tokom vežbanja.

Zaključak

Sa fiksnim vremenom i mestom susreta, manje je verovatno da ćete preskočiti trening ili tražiti izgovore. Budući da su treninzi fokusirani i obično kratki (45 minuta do sat vremena), nećete gubiti vreme na razmišljanje o tome šta i kako da radite.

Dakle, ako tražite lak i zabavan način da dođete u formu, razmislite o grupnim treninzima. Ne samo da ćete videti fizičke promene, već ćete dobiti i mentalne, socijalne, emocionalne i druge vrste zdravstvenih koristi.

Sve što vam je potrebno je peškir, voda i pozitivan stav – sve ostalo je već pripremljeno za vas!

Autor teksta:
Mladen Jovanović, Athletic’s Gym